Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
EUA case studies
Year: 2003 Publisher: Brussels EUA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Inkleuren : een werkboek voor diversiteit in het hoger onderwijs
Author:
Year: 2003 Publisher: Gent Arteveldehogeschool Departement Sociaal Werk

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The use of ICT in higher education: a mirror of Europe
Authors: ---
ISBN: 9059311817 Year: 2003 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Op weg naar een Europese hoger onderwijsruimte.
Authors: ---
ISBN: 9080513350 Year: 2003 Publisher: Brussel VLHORA (Vlaamse Hogescholenraad)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Segregatie (m/v) in het Vlaamse hoger onderwijs : onderschat of overroepen
Authors: ---
ISBN: 9077271074 Year: 2003 Publisher: Antwerpen Steunpunt Gelijkekansenbeleid


Book
Vergelijken van onderwijssystemen
Author:
ISBN: 9033450739 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een systematische introductie in de comparatieve pedagogiek en geeft een staalkaart van de diverse stromingen die we bij het vergelijken van onderwijssystemen kunnen terugvinden. Daarbij wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen vergelijkingen met een beperkte context en contextrijke vergelijkingen. Bij de eerste gaat het om vergelijkende studies op basis van indicatoren en benchmarks of ook om classificaties van onderwijssystemen, zoals ISCED en SEDOC. Men vindt in dit boek ook een overzicht van de bevoorrechte thema's uit het vergelijkend onderzoek, telkens ruim geïllustreerd met voorbeelden. Er worden ook een drietal belangrijke denkschema's voorgesteld waarop vergelijkende studies gebaseerd kunnen worden, met name de rationaliteitentheorie, het systeemdenken en het relatiassenmodel van Wielemans. Het boek bevat ook een overzichtelijke schets van de onderwijssytemen in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Nederland. (Bron: covertekst)


Book
Werken met een elektronisch portfolio
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001851037 Year: 2003 Publisher: Groningen/Houten Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'In hoofdstuk 1 Inleiding gaan we in op wat een portfolio is, waarom het wordt gebruikt en zetten we argumenten voor en tegen de keuze voor een elektronisch portfolio op een rijtje. In hoofdstuk 2 Plaatsbepaling positioneren we het instrument portfolio in het (hoger) onderwijs. We gaan daarbij achtereenvolgens in op opleidingsdoelen, leeractiviteiten en de leeromgeving in relatie tot het werken met portfolio's. In hoofdstuk 3 Instrument beschrijven we de verschilende elementen die portfolio's kunnen bevatten. Tevens beschrijven we een aantal varianten van elektronische portfolio's die in het Nederlandse hoger onderwijs worden gebruikt. In hoofdstuk 4 Werken met portfolio's gaat het om het gebruik van het portfolio in het onderwijs: het portfolio als instrument in de leeromgeving. We gaan in op het gebruik van portfolio's voor het volgen, begeleiden en uiteindelijk beoordelen van de ontwikkeling van de student. In hoofdstuk 5 randvoorwaarden richten we ons achtereenvolgens op de mensen -de docenten en studenten- die in het onderwijs met portfolio's werken, op het managment van opeldingen, en op de infrastructuur. We noemen dit 'randvoorwaarden', omdat motivatie en competentie van studenten en docenten, de visie en strategie van het management en de middelen die zij beschikbaar stelt, en het niveau van de (ICT)infrastructuur doorslaggevend zijn voor een succesvolle invoering van portfolio's in het onderwijs.'


Book
Dynamiek in het hoger onderwijs : uitdagingen voor onderwijsondersteuning
Authors: --- --- ---
ISBN: 9058673340 Year: 2003 Publisher: Leuven Universitaire Pers Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Naar aanleiding van zijn 25-jarig bestaan organiseerde de Dienst Universitair Onderwijs aan de K.U.Leuven vijf studiedagen over ontwikkelingen in het hoger onderwijs.  Deze publicatie bundelt een aantal bijdragen van de sprekers uit binnen- en buitenland. Een eerste reeks artikels, meer beschouwend van aard, gaat over veranderingen in het hoger onderwijs en de uitdagingen die ze teweegbrengen voor het werk in onderwijsondersteunende diensten.  Na een onderwijssociologische studie van de factoren die belangrijk zijn voor succesvolle verandering, staan de invoering van een studentgecentreerd onderwijsconcept en de spanningsvelden waarmee docenten in het hoger onderwijs af te rekenen krijgen, centraal.Vervolgens zijn er bijdragen samengebracht onder vier thema's: onderwijskundige vorming, onderwijsevaluatie, curriculumontwikkeling en onderwijsinnovatie.  De terreinen bij uitstek waarop onderwijsondersteuners actief zijn.In een laatste hoofdstuk blikken de auteurs terug op de uitdagingen waarvoor het hoger onderwijs wordt gesteld en bespreken ze de implicaties die deze hebben voor de toekomst. Dit boek is bestemd voor iedereen de geïnteresseerd is in onderwijsvernieuwing zowel in universiteiten als hogescholen.  Het combineert op unieke wijze onderzoeksbevindingen met praktisch relevante aandachtspunten voor doeltreffende ondersteuning in het onderwijs&#13;&#13;

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by