Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- intercultureel onderwijs --- culturele diversiteit
Choose an application
hogescholen --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- informatica --- computerondersteund onderwijs --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- Europe
Choose an application
Hoger onderwijs --- Europa. --- HO (hoger onderwijs) --- internationalisering --- Bologna-verklaring --- higher education --- Higher education --- Europa --- Internationalisering --- hoger onderwijs --- Vlaanderen --- 378 --- Hoger onderwijs : internationalisering --- Crisis --- Cultuur --- globalization
Choose an application
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of education --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- emancipatorisch onderwijs --- gender --- roldoorbrekend onderwijs --- Flanders --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijs; Vlaanderen --- #KVHB:Segregatie --- emancipatie --- gelijke kansenbeleid --- hoger onderwijs --- 489.59 --- België --- Vlaanderen --- leraren --- vrouwenemancipatie --- 315.2 --- 378.12 --- academisch onderwijs --- emancipatiebeleid --- gelijke kansen --- segregatie --- sociale beroepen --- vrouwen --- wetenschappelijk onderzoek --- hoger onderwijs - overige onderwerpen, stages --- Vrouwenemancipatie; Belgie --- E-books
Choose an application
Higher education --- Architecture --- architectural education --- architecture [discipline] --- higher education --- HO (hoger onderwijs) --- architectuur --- Study and teaching --- Congresses --- Etude et enseignement --- Congrès --- 373.67 --- EAAE --- European Association for Architectural Education --- ENHSA --- European Network of Heads of School of Architecture --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs (architectuur) --- Conferences - Meetings --- Congresses.
Choose an application
Dit boek is een systematische introductie in de comparatieve pedagogiek en geeft een staalkaart van de diverse stromingen die we bij het vergelijken van onderwijssystemen kunnen terugvinden. Daarbij wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen vergelijkingen met een beperkte context en contextrijke vergelijkingen. Bij de eerste gaat het om vergelijkende studies op basis van indicatoren en benchmarks of ook om classificaties van onderwijssystemen, zoals ISCED en SEDOC. Men vindt in dit boek ook een overzicht van de bevoorrechte thema's uit het vergelijkend onderzoek, telkens ruim geïllustreerd met voorbeelden. Er worden ook een drietal belangrijke denkschema's voorgesteld waarop vergelijkende studies gebaseerd kunnen worden, met name de rationaliteitentheorie, het systeemdenken en het relatiassenmodel van Wielemans. Het boek bevat ook een overzichtelijke schets van de onderwijssytemen in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Nederland. (Bron: covertekst)
062607.jpg --- Onderwijs EU --- Vergelijkende pedagogie --- Onderwijssystemen --- onderwijssystemen --- 452 --- Comparatieve pedagogiek --- Pedagogiek --- onderwijs: duitsland --- onderwijs: engeland --- onderwijs: frankrijk --- onderwijs: nederland --- onderwijs - overige landen --- Theoretische opvoedkunde --- onderwijsvormen --- Vergelijkende pedagogiek --- Onderwijs --- Duitsland --- Engeland --- Frankrijk --- Nederland --- vergelijkende pedagogiek --- HO (hoger onderwijs) --- Higher education --- Educational systems. Teaching systems --- Onderwijs ; EU --- 371.67 --- #PBIB:2003.4 --- onderwijs --- 432 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
'In hoofdstuk 1 Inleiding gaan we in op wat een portfolio is, waarom het wordt gebruikt en zetten we argumenten voor en tegen de keuze voor een elektronisch portfolio op een rijtje. In hoofdstuk 2 Plaatsbepaling positioneren we het instrument portfolio in het (hoger) onderwijs. We gaan daarbij achtereenvolgens in op opleidingsdoelen, leeractiviteiten en de leeromgeving in relatie tot het werken met portfolio's. In hoofdstuk 3 Instrument beschrijven we de verschilende elementen die portfolio's kunnen bevatten. Tevens beschrijven we een aantal varianten van elektronische portfolio's die in het Nederlandse hoger onderwijs worden gebruikt. In hoofdstuk 4 Werken met portfolio's gaat het om het gebruik van het portfolio in het onderwijs: het portfolio als instrument in de leeromgeving. We gaan in op het gebruik van portfolio's voor het volgen, begeleiden en uiteindelijk beoordelen van de ontwikkeling van de student. In hoofdstuk 5 randvoorwaarden richten we ons achtereenvolgens op de mensen -de docenten en studenten- die in het onderwijs met portfolio's werken, op het managment van opeldingen, en op de infrastructuur. We noemen dit 'randvoorwaarden', omdat motivatie en competentie van studenten en docenten, de visie en strategie van het management en de middelen die zij beschikbaar stelt, en het niveau van de (ICT)infrastructuur doorslaggevend zijn voor een succesvolle invoering van portfolio's in het onderwijs.'
Digitaal portfolio. --- Portfolio --- Hoger onderwijs. --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- e-learning --- Higher education --- Didactic strategies --- elektronische informatievoorziening --- portfolio's --- didactiek --- Didactics of higher education --- Portfolio ; hoger onderwijs --- Jan van Tartwijk, Erik Driessen, Babet Hoeberigs [et al.] --- onderwijs --- vakdidactiek --- media --- nieuwe media --- informatica --- computers --- elektronische portfolio's --- scripties --- 373 --- 001.8 --- e-leren --- hoger onderwijs --- 489.4 --- 371.26 --- 378.6 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs : portfolio --- Portfolio: hoger onderwijs --- didactische werkvormen --- portfolio --- studentenbegeleiding --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Portfolio's --- Didactiek --- Computerondersteund onderwijs --- Studenten --- Begeleiding --- Evaluatie --- Sport --- Student
Choose an application
Architecture --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- 72.01 --- 373.67 --- EAAE --- European Association for Architectural Education --- AEEA --- Association Européenne pour l'Enseignement de l'Architecture --- 72.072 --- Architectuurtheorie. Bouwprincipes. Esthetica van de bouwkunst. Filosofie van de bouwkunst --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs (architectuur) --- Architectuurwedstrijden --- Wedstrijden (architectuur) --- 72.01 Architectuurtheorie. Bouwprincipes. Esthetica van de bouwkunst. Filosofie van de bouwkunst --- architectural education --- architectuur --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- architecture [discipline] --- Higher education --- Enseignement de l'architecture --- 72.01 Theory and philosophy of architecture. Principles of design, proportion, optical effect --- Theory and philosophy of architecture. Principles of design, proportion, optical effect
Choose an application
Naar aanleiding van zijn 25-jarig bestaan organiseerde de Dienst Universitair Onderwijs aan de K.U.Leuven vijf studiedagen over ontwikkelingen in het hoger onderwijs. Deze publicatie bundelt een aantal bijdragen van de sprekers uit binnen- en buitenland. Een eerste reeks artikels, meer beschouwend van aard, gaat over veranderingen in het hoger onderwijs en de uitdagingen die ze teweegbrengen voor het werk in onderwijsondersteunende diensten. Na een onderwijssociologische studie van de factoren die belangrijk zijn voor succesvolle verandering, staan de invoering van een studentgecentreerd onderwijsconcept en de spanningsvelden waarmee docenten in het hoger onderwijs af te rekenen krijgen, centraal.Vervolgens zijn er bijdragen samengebracht onder vier thema's: onderwijskundige vorming, onderwijsevaluatie, curriculumontwikkeling en onderwijsinnovatie. De terreinen bij uitstek waarop onderwijsondersteuners actief zijn.In een laatste hoofdstuk blikken de auteurs terug op de uitdagingen waarvoor het hoger onderwijs wordt gesteld en bespreken ze de implicaties die deze hebben voor de toekomst. Dit boek is bestemd voor iedereen de geïnteresseerd is in onderwijsvernieuwing zowel in universiteiten als hogescholen. Het combineert op unieke wijze onderzoeksbevindingen met praktisch relevante aandachtspunten voor doeltreffende ondersteuning in het onderwijs
Teacher education. Teacher's profession --- Curriculum development --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Research on teaching --- didactiek --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Education, Higher --- Universities and colleges --- Enseignement supérieur --- Universités --- 378 --- #PBIB:2004.1 --- #PBIB:gift 2004 --- Academic collection --- #A0403A --- 780 Hoger onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijsvernieuwing --- 489 --- België --- Vlaanderen --- hoger onderwijs --- 371.26 --- 378.1 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijsevaluatie --- Curriculumontwikkeling --- Onderwijsevaluatie --- onderwijsinnovatie --- onderwijsondersteuning --- evaluatie van leerlingen --- evaluatie --- innovatie --- onderwijshervormingen --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- organisatie van het hoger onderwijs --- Hoger onderwijs; algemeen --- 371.3 --- 371.21 --- 371.1 --- Professionalisering --- Evaluatie --- Leerplanontwikkeling --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Algemeen. --- Enseignement supérieur --- Universités
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|